• Boeklancering StoryDoing 3 Jan Peter Bogers
  • Boeklancering StoryDoing 2 Jan Peter Bogers

Mensen Jan Peter Bogers

Organisatie-adviseur | Professioneel bemoeial | Auteur: 'StoryDoing voor organisaties' & 'Versimpelen: Projecten organiseren zonder gedoe'

Een krachtige organisatie weet waarom ze bestaat en welke meerwaarde ze levert aan mens en maatschappij. En een krachtige organisatie bewijst dat door het te laten zien in alle facetten van het zakendoen. Want in het handelen komt de essentie van een organisatie pas écht tot uiting. Dat is StoryDoing.

 

 

Lengte: 30-90 minuten

€1.550,-

i

Prijs is inclusief:

  • voorbereiding
  • reistijd
  • reiskosten binnen Nederland.

Prijs is exclusief 21% BTW

Excl. 21% BTW

Neem Contact Op
Over de talk

Centraal staat het Oerverhaal: een stevig en inspirerend verhaal dat de kern bevat waar je organisatie voor staat. Verleden, heden en toekomst komen erin samen: je oorsprong, je kracht, je ambities en je uitdagingen. Iedereen binnen de organisatie moet het Oerverhaal kennen, kunnen vertellen en ernaar handelen! Het geeft focus en richting en is een belangrijk instrument in het bepalen en bewaken van de strategie van de organisatie. Het Oerverhaal komt terug in de 4 fases: StoryBeing, StoryTelling, StoryDoing & StoryValue.

Tijdens deze lezing laat Jan-Peter op een interactieve manier zien hoe StoryDoing werkt en wat het voor je organisatie of team kan betekenen. Een talk waarin theorie en voorbeelden elkaar afwisselen, maar Jan-Peter ook altijd praktisch met een zaal aan de slag gaat. Of er nu 20 of 200 toehoorders zijn. Door het direct toe te passen geeft hij voldoende mee om zelf in je eigen organisatie en praktijk mee aan de slag te gaan.

Over de spreker
Jan-Peter-Bogers-portret
Jan Peter Bogers

Jan-Peter Bogers is professioneel bemoeial. Hij neemt graag een kijkje voor en achter de schermen van organisaties. Waarom doen ze wat ze doen? Hebben ze visie, focus en daadkracht? Hij inspireert en helpt organisaties en professionals om van visie naar actie te komen. Het boek StoryDoing voor organisaties, dat hij samen met Ron van Gils schreef, gaat hierover.

Eerder schreef hij Versimpelen – projecten realiseren zonder gedoe, dat in 2014 werd genomineerd voor Managementboek van het Jaar. Hij wil organisaties en professionals laten ontdekken dat het vaak niet zo ingewikkeld is als we allemaal denken. Door middel van een scherpe analyse en een creatieve blik komt hij snel tot de kern, waarna de antwoorden op de vragen die je hebt opeens logisch en uitvoerbaar worden.

‘Een goed verhaal doe je!’

Jan Peter Bogers

Anderen over Jan Peter

Richard Bruens Van Lanschot Bankiers

“De ondernemersstrategieën die StoryDoing inzet – onderscheidend vermogen, ondernemend gedrag, geloofwaardigheid en betekenisgeving – zijn krachtige tools. Elke organisatie die een scherp antwoord heeft op deze pijlers en de visie hieromtrent borgt in zijn organisatie, kan de toekomst aan.”

Remko Overdam KondorWessels Ontwerpfabriek

“StoryDoing beschrijft de route die we gevolgd hebben tijdens de succesvolle transformatie van de Van Nelle Fabriek. Van complete leegstand naar UNESCO-monument.”

Manfred van Doorn Double Healix

“StoryDoing voegt de daad bij het woord. Van verhalen vertellen, naar verhalen leven. Het is Bogers en Van Gils gelukt de complexe materie van organisational storytelling pakkend en compact te vertalen richting concrete en transformerende acties die van de organisatie een dynamisch geheel maken”
Boeken van Jan Peter
StoryDoing voor ogranisaties

Een krachtige organisatie weet waar ze voor staat. Waarom ze bestaat en wat haar kerntaak is. Welke uitdaging ze heeft, welke meerwaarde ze levert aan mens en maatschappij en hoe ze dat het beste kan waarmaken. En een krachtige organisatie weet dat niet alleen, maar bewijst dat door het te laten zien in haar handelen. In alle facetten van het zakendoen komt de essentie van zo’n organisatie tot uiting: helder, inspirerend en kloppend. Wij noemen dit StoryDoing.

Versimpelen

In ‘Versimpelen’ vertelt Jan-Peter Bogers hoe je onnodig gedoe herkent en complexiteit doorgrondt. Vijf kernvragen, zes gedoefactoren en een toolbox met 27 technieken helpen je om te versimpelen. Talloze voorbeelden en cases laten zien hoe versimpelen in de praktijk werkt.