Gastvrijheid: maak gewoon bijzonder

Suzan Vink-Opstal

home > talks

Over de talk

“Doe het goed en je hebt er een fan voor het leven bij!”

Gastvrijheid lijkt zo simpel en toch blijkt het in de praktijk een ware kunst. Met gastvrijheid maakt de gastheer het verschil en creëert hij een gunfactor die hem geen cent kost en die op geen enkele andere manier gecreëerd kan worden.

Welkom zijn, voelen en overbrengen is de basis voor plezier en goed kunnen zijn in het werk! Dat geldt niet alleen voor jezelf, maar vooral ook voor de gasten die je ontvangt, de sollicitant die bij jou solliciteert, de medewerkers die in jouw organisatie werken en de collega’s waarmee je samenwerkt.

Suzan wil met haar verhaal mensen los maken van de beeldschermen, van processen en routines, regels en richtlijnen, hen uit de comfortzone trekken en aanzetten tot waar het echt om gaat: Contact maken.

Ze maakt het verschil door in haar talk die flinterdunne en ontastbare, maar o zo belangrijke ‘waarom’ van gastvrijheid groots neer te zetten. Suzan laat de aanwezigen voelen wat de bijzondere waarde toevoeging van gastvrijheid is in het contact met de ‘gast’. Jouw gast, dus je collega, medewerker, sollicitant, relatie, klant of leverancier.

Een talk vol herkenbare voorbeelden, die soms ongemakkelijk aanvoelen, omdat Suzan haar publiek confronteert met de vanzelfsprekendheden van gastvrijheid. Waar mensen eenvoudige kansen om gastvrij te zijn en op een simpele wijze fans voor het leven te creëren laten liggen.

Testimonials

Suzan heeft visie en helpt organisaties in het vormen hiervan op het thema hospitality. Naast visie maakt ze dit praktisch door medewerkers op een leuke manier in open dialoog te stimuleren om vanuit eigen kwaliteiten gedrag en vaardigheden te ontwikkelen. Als energieke spreker weet zij een zaal op een duidelijke en inspirerende wijze te stimuleren in het oppakken van dit thema, hiermee is zij voor mij één van dé ambassadeurs van hospitality in de markt.
Wisse Stenchlak
Formulemanager Workspaces / AAFM
Haar energie en kracht was voelbaar, waardoor steeds meer medewerkers besmet werden met het onderwerp gastvrijheid. Suzan weet de juiste toon te raken bij de medewerkers door de informatie in begrijpelijke taal en met praktische voorbeelden tot zich te laten nemen.  
Marcel Boltjes
Hoofd Hospitality / Eneco Group
Door het aanstekelijke enthousiasme, hands on mentaliteit en de begrijpelijke taal van Suzan, maakten dat de deelnemers volledig geïnspireerd werden en de ambassadeur willen zijn van gastvrijheid binnen hun organisatie. Gastvrijheid zit in haar DNA. Suzan maakt van heel gewoon iets bijzonder!
Jeanine Lemmen
Hospitality Adviseur / Receptel
{"slides_column":"2","slides_scroll":1,"dots":"true","loop":"true","arrows":"false","autoplay":"true","autoplay_interval":3000,"speed":"1500","center_mode":"false","effect":"false","rtl":"false"}

Over Suzan

Suzan Vink-Opstal

In haar diverse dienstverlenende functies in uiteenlopende organisaties is Suzan een
ervaringsdeskundige geworden als het gaat om mensen te laten inzien dat er geen
argumenten bestaan om niet gastvrij te (kunnen) zijn.

Zelf drukdoende in haar werk als facility manager werd háár ooit de spiegel prachtig
voorgehouden door een inspirerende spreker uit de retail. Vanaf dat moment is haar 1e rol in het contact met een ander, die van gastvrouw, en daarna volgt de inhoud. Toen zij steeds vaker ervaarde dat ze daarin een vreemde eend in de bijt was en tijdens haar diverse interimfuncties zag dat de standaardisering en afstandelijkheid in het bedrijfsleven toenamen, besloot ze haar kwaliteiten als motivator en energiegever te combineren met haar passie voor gastvrijheid.

Suzan geeft lezingen en trainingen over de waarde toevoeging van gastvrijheid in het contact met de gast. Ze is sprankelend, toegankelijk en laagdrempelig. Practise what you preach, haar motto is ‘maak gewoon bijzonder’, met wie dan ook en waar dan ook.

€ 1395,-
incl. talk 20-90 min.
voorbereiding, reiskosten en reistijd in NL
excl. 21% BTW

Direct contact met Suzan

In de media

Volg Suzan